onsdag den 19. september 2007

Megadeath, Massive Attack, Musik og Ting 21

Mange musiksider har jeg besøgt og brugt før. Bl.a. Da vil skulle finde ud af, hvem der havde lavet musikken til filmen om xperiementarium for børn. Det er et acid-polka-band fra Århus, som hedder Acid Bird. Men jeg havde ikke prøvet Last.fm før - og her kunne man i øvrigt hverken finde Acid Bird, Molvær eller Koppel, som var de første artistnavne, jeg søgte på. Men så klikkede jeg på Metallica stod på forsiden, og de er da ok. Det smarte ved Last.fm er, at man får tilbudt noget andet musik, der ligner det, man søger på. Ved Metallica dukker bl.a. Megadeath op - og det måske ikke lige mine favoritter. Massive Attack lytter jeg til gengæld meget til. Det er musik, der bliver bedre og bedre, og som både har energi og harmoni. Og her er funktionen med "musik der ligner" virkelig god. Masser af forslag til musik, som jeg ikke kendte, og som jeg nu har lyst til at undersøge.
Og virkelig smart med en radiokanal, der spiller ens yndlingsmusik. Mon det virker?


Ingen kommentarer: